Posed á la Gentleman Sed kotníkem přes koleno je přiřazen mužské populaci. Je to šik, má to styl. říkáte si? To, co se děje v kyčelním kloubu moc stylové není. Při delším sezení se kyčelní hlavice pákou tlačí vnitřní stranou ven z jamky. Děláme to pravidelně, dlouho, jednostranně a hlavice se nevrací zpět. Svaly celou polohu fixují. Výsledek = delší noha, omezená vnitřní rotace.

Posed á la Svůdnice

heidi-klum-as-sharon-stone-in-basic-instinct-gq-2002-iconic-photoshoot-by-mark-seliger

Vidět dlouhonohou ženu v sukni, sedící s kolenem přes koleno je pro mě a jistě i pro většinu mužů fascinující…
(je to sexy :o))

Efekt je stejný, jen s rozdílem, že hlavice z kloubu vylézá vnější stranou.

Výsledek = delší noha, omezená vnější rotace, 

Delší noha znamená pro tělo nerovnováhu, kterou se snaží vyvážit.
Podřídí se pánevní kosti v SI skloubení, přizpůsobí se obratle, a nejen ty křížové nebo bederní.
Představte si tělo jako věž ze stavebnice. Narušením základů ovlivníte celou její osu. Dlouhodobé neřešení vede k artrotickým změnám v kloubech.

Jak si pomoct?

  1. Hlídat si svůj posed (nekřížit nohy)
  2. Nechat hlídat svůj posed svým okolím (v práci vás budou milerádi prudit)
  3. Pokud sedáváte jak jsem výše zmínil, nechte si změřit délku končetin
  4. Nechat si srovnat tělo pomocí Dornovy metody 
  5. Cvičit kompezační cvičení

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *